Monday, May 17, 2010

Gadis Kosmo


Siapa ye gadis kosmo ni hehehe.. terjumpa kat facebook punya kawan, punya kawan, punya kawan, punya kawan. Rupanya dia dekat je dengan aku, rumah dia depan rumah aku je pun hahahaha.. aku memang dah tak cam dia ni, dulu jumpa masa budak-budak, mungkin sekarang dah nak jadi mak budak. Dulu kecik-kecik, dia ni pemalu orangnya, tak banyak cakap. Selalu beli barang-barang yang mak dia suruh kat kedai runcit. selalu la tgk dia beli tepung ke, ikan kering ke, belacan ke hehehe..

Masa sekolah rendah dulu, aku dapat assignment/kerja sekolah interview orang berpengaruh kat kampung. Aku dan geng, aku jadi ketua.. nak interview la ayah dia ni. Ayah dia ni Ustaz kat sekolah arab kampung aku, Tok Iman masa semayang terawih, Ketua cawangan Umno jugak kampung aku juga. Memang tepatlah Cikgu suruh interview dia.

Tapi aku takut nak interview, takut ke segan ntah laa hahaha.. dalam perjalanan kami ke rumah dia ni, aku terserempak dgn dia Gadis Kosmo ni. Baru balik beli barang-barang dari kedai runcit. Jadi aku bantai je, bagi soalan atas kertas kat dia suh dia bagi kat ayah dia. Lama menunggu, siap jugak sesi interview tipu guna org tgh dan kertas tu.

Esoknya, masa presentation, aku jadi speaker. Cerita kat dalam kelas pasal org berpengaruh kat kampung kami. Well,well.well... group aku dapat pujian dan group terbaik dlm assigment ni.
Kepada gadis kosmo, terima Kasih byk yee.. mungkin dia pun dah tak ingat dah, sudah berbelas-belas tahun berlalu. dari info kat Facebook dia tu, dia dah jadi akauntan kat KL.. mungkin selalu sgt beli barang kat Mak dia reti kira-kira hehehe..

"hidup tak lengkap tanpa kosmo"

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails